ingerincuracao.reismee.nl

Week 1

Hallo allemaal!!


Tijd om jullie weer even bij te kletsen want er is alweer een week voorbij sinds ik hier zit!
Voordat ik over werk begin, wil ik eerst even zeggen hoe bizar mooi Curacao is!!! It really is like paradise!! :D Zoveel mooie wildlife en natuur en dan natuurlijk nog het weer, wauw.... It's like heaven on earth (A) En het werk is ook echt ge wel dig, ik geniet er zoveel mogelijk van!

Even denken waar ik vorige keer was gebleven, volgens mij was ik bij zondag :P Zondag ben ik eerst bij de dolphin swim van een van de oude interns wezen kijken, ze zei de dag ervoor dat ze swim had ik was vroeg op en kon mooi mee kijken en fotos maken. Echt super gaaf om dat zo te zien, ik kijk al uit naar de mijne!! Daarna hebben we met de oude en nieuwe interns samen ontbeten op RockBeach, prachtige locatie en met je voetjes in het zand, heerlijk! Daarna zijn we met zn 3en naar het vliegveld gereden om een van de interns op het vliegveld te zetten. Bij het vliegveld mocht ik plaats nemen achter het stuur omdat niemand wilde rijden, nou prima dat laat ik mij natuurlijk niet 2 keer zeggen!! Heb genoten, het voelde weer als een nieuw avontuur! Het is ook met niet zo maar een auto, autos hier zijn anders dan dat we in NL gewend zijn. Om deze te starten moet je eerst alle deuren op slot doen en dan moet je een handleiding volgen om hem te starten. Mooie uitdaging dus ;) Toen nog even naar het strand geweest bij Kokomo Beach, wauw.... Super mooi strand waar we heerlijk even hebben gelegen en gesnorkeld! Toen was het alweer tijd voor Tim, Lisa en mij om een intern en werknemer van het vliegveld op te halen. Die middag nog een keer gesnorkeld en in de avond hebben we nog even een drankje gedaan op Mambo Beach, en even heerlijk gedanst!

En toen was crazy monday alweer aangebroken! Een therapieperiode duurt 2 weken, elk gezin dat hier komt voor therapie is hier dan ook 2 weken. De eerste maandag van die periode vinden er dan nog intakes plaats voor elke sessie en daarom heet het crazy monday, omdat je normaal dat half uur hebt om de spullen van de vorige sessie op te ruimen, nog door te spreken en dan alweer voor moet bereiden voor de volgende sessie. Eén sessie bestaat uit therapie binnen, en dan vervolgens een uur therapie buiten waarvan een therapie met de dolfijn en een deel werken/therapie op het droge. Meer mag ik er inhoudelijk helaas niet over zeggen. Per dag heb je meestal 4 sessies, nu zijn er deze periode niet zoveel families dus kan je de 4e sessie een makeup (inhaalsessie) of een family swim hebben. (de dolfijnen zijn de afgelopen week nogal onrustig dus heb al paar makeup sessies gehad). Daarnaast begint de dag met klaarleggen van materialen en de dag eindigt ook weer met het opruimen van de materialen en schoonmaken ervan, dus vervelen nee hoor dat doen we zeker niet! Oja ik heb deze periode het siblingsprogram, ik ontferm me over de broertjes en zussen van de therapiekids. Nu is er alleen een meisje van 2,5 maar ik ben al helemaal verkocht! We hebben al geknutseld, flamingo's gevoerd, sea lionshow bijgewoond geschminkt enzovoorts. Volgende therapieperiode is mijn begeleider van het program met vakantie dus dan mag ik het zelf draaien met 4 kids tussen 5 en 13 uit Duitsland dus dat is een mooie challenge!

Deze periode heb ik 2 Nederlandse gezinnen, beide erg gezellig en betrokken! Het is zo bijzonder om alles van zo dichtbij mee te maken en erbij betrokken te zijn! Het contact dat je met de familie hebt, maar ook het volgen van de voortgang van het kind van dichtbij en het ook echt onderdeel uitmaken van het geheel en het bijwonen van het therapiesessie met de dolfijn, het is allemaal zo bijzonder! Elke dag nog steeds het idee dat ik droom haha

Het leven met zijn allen op de boot bevalt super! Ik trek vooral op met de twee meiden, Silke en Lisa. Tim de andere intern zoekt niet echt contact met ons en trekt met een oude intern op die er nu nog een week is. Met Lisa en Silke heb ik samen boodschappen gedaan, we eten elke keer samen en ondernemen dingen samen, super leuk! En zo leer je elkaar ook beter kennen en kan je er samen een leuke tijd van maken! We hebben een badeend gedoopt tot onze mascotte, zijn naam is Joey. En hij is de mascotte van team Crazy. Laat die Joey nou een bofkont zijn en mee op stap mogen als wij gaan haha (Dat zagen jullie vast al aan de foto's ;)). Al heel veel lol gehad samen, gedanst door de keuken en grappen en grollen, helemaal goed! Ze willen van mij Nederlands leren, dus elke avond doen we een NEderlandse zin haha Mijn Duits en Engels gaan verder prima, weinig problemen eigenlijk en als ik een Duits woord niet weet dan vraag ik het gelijk. We praten grootste gedeelte van de tijd eigenlijk Duits en af en toe gaat Engels er tussendoor. Tijdens werk gaan alle talen door elkaar en hebben hier op vrijdag nog een Spaanse schoonmaakster dus mijn talenkennis blijft wel op peil ;) haha

De afgelopen week hebben we eigenlijk naast werk weinig gedaan. We beginnen om kwart voor 8 en zijn dan kwart voor 6 thuis, dan koken we eten en gaan we eten en om 18.45 is het alweer donker! Dus eigenlijk altijd een romantisch diner bij candlelight en sunset, wie heeft het zo! En daarna doen we tot nu toe ons best om wakker te blijven want dan vallen we om van de slaap haha Maar ik verwacht dat het in de loop van de tijd wel beter zal gaan en we ook wel eens een drankje gaan doen ergens! Het werken in deze hitte vraagt ook gewoon veel van je lijf, gevoelstemperatuur is iets van 40 graden in de hitte, dik tshirt hebben we en het is gewoon echt zo warm! Geen wonder dat aan het einde van de eerste dag het licht bij mij bijna uitging :P Je moet gewoon zorgen dat je af en toe een halve liter drinkt tussendoor, petje op en gaan en nog snel iets eten af en toe. Oja dit past er niet echt meer tussen maar op vrijdag zaterdag en zondag is er hier livemuziek van de bar aan de overkant van het water, heerlijk om vanaf ons terras van te genieten! (Het is nu ook dus daarom denk ik eraan).

De natuur is hier geweldig! Tijdens het ontbijt van de week vloog er een flamingo over, er kruippen leguanen hier bij de boot, we hebben onze "eigen" kolibri, de sea lions grenzen aan ons terras, alle mooie vissen tijdens het snorkelen en we werken met dolfijnen, geweldig om al die dieren hier te zien!

Op dinsdag was er trouwens een happy hour en konden we verder kennis maken met alle families van deze periode, super leuk gekletst met mijn famillies! Daarna zijn we met zijn 4en uit eten geweest, Lisa Silke en Katrin (een oude intern) als goodbye dinner voor Katrin. Hebben heerlijk gegeten bij het SeaSide Terrace! Woensdag moest ik met Lisa tijdens de 4e sessie op zoek naar een of andere groothandel op het eiland. Uiteindelijk vonden we hem na ruim een uur rijden, de weg vragen, kaartlezen, weer de weg vragen. Wat een drama zeg! Het was super heet en wij maar rondrijden, maar uiteindelijk hadden we hem gevonden! Naast de "normale" dingen op werk ook al verschillende meetings gehad, zowel met de interns en de internbegeleiding als met het hele team van therapeuten, dolfijntrainers en wij als interns. Worden hier in het diepe gegooid maar er is wel ruimte voor het stellen van vragen dus dat is super!

Gister begon dan eindelijk voor ons het weekend!!! Met Lisa en Silke ben ik heerlijk een dagje naar Willemstad geweest met de auto. We kunnen hier een auto huren van een van de dolfijntrainers voor 400 euro per maand met zn 6en dus dat is mooi te doen. Lekker rondgelopen in Willemstad en fotos gemaakt. Nog de Emmabridge/Pontjesbrug bezocht, de bekende huizen van Curacao gespot, naar het Fort geweest, terrasje gepakt, naar de Floating Market geweest, naar een soort bazaar geweest, super veel gedaan dus! Op de terugweg de was opgehaald voor werk en nog boodschappen gedaan, 's avonds heerlijk gezeten, de koelkasten en voorraadkasten opgeruimd en lol gehad!

En dan last but not least! Vanochtend kwam een van de dolfijntrainers bij ons de boat binnen, hebben jullie zin om met een dolfijn te zwemmen? Ik heb over 10 minuten 2 mensen nodig. Eeeeeh jaaaaa??!!!!!!!!!!!!! Natuurlijk haha wie zegt daar nou nee op!!! Dus vanochtend mijn eerste dolphin swim gehad met een van de therapiedolfijnen was echt super gaaf en heel speciaal!! Heb echt genoten! Helaas hadden Silke en ik de swim tegelijk dus Lisa rende heen hen weer met haar camera om fotos van ons te maken haha Gelukkig wilde mijn dolfijntrainer nog wat plaatjes schieten met mijn onderwatercamera. Tijdens de volgende swim is de Nederlandse versterking met interns er waarschijnlijk dus zijn we beter voorbereid qua cameras. Maar vanochtend was zo spontaan en weer een geweldige ervaring, wauw!! 1 op 1 met de dolfijn in het water... De dolfijn kijkt de hele tijd naar je wat je aangeeft tijdens het zwemmen en ook het behaviour dat de dolfijn laat zien, zo gaaf! Heb de beste foto's die ik heb geupload!

Verder vanmiddag nog heerlijk in de branding gelegen met zijn 3en en genoten van de zon! Uiteraard beetje knapperig laagje gekregen hier en daar maar dat hoort erbij haha ondanks het continu smeren met factor 50. VAnmiddag had Lisa dan nog haar swim, mooi mn onderwatercamera zelf uit kunnen proberen en zo gaaf om te kijken!

Ik geloof dat ik zo alles wel een beetje heb! Op naar de volgende week!

Liefs en tot snel!!

Inger

Reacties

Reacties

hennie

lieve inger
wat helemaal te gek zeg met dolfijnen zwemmen en dan ook nog kids helpen voor therapie en hun gezinnen
wat een mooi werk doe je
big hug hennie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!