ingerincuracao.reismee.nl

Week 3

De tijd vliegt!!!

We zitten nu alweer bijna aan het einde van week 4, heb nu eindelijk even tijd om een verhaal te schrijven over week 3! Week 4 volgt na komend weekend ;)

Maandag van week 3 was de start van een nieuwe therapieperiode en dus crazy monday! Vandaag startte ik in mijn eentje het siblingsprogram, voor de broertjes en zusjes van de therapiekinderen. De eerste dag was de helft van de kinderen er nog niet op ingesteld dat er een programma zou zijn, dus de tweede dag zijn we volledig gestart! In de eerste sessie had ik 2 jongens (5,9) en in de 3e sessie 1 jongen en 1 meisje (7,13). Tijdens de week wilden de kinderen liever s ochtends of smiddags het programma doen en zo was er mooie afwisseling in het aanpassen van het programma! De 2e sessie had ik een Nederlands jongentje van een superenthousiast gezin maar er staat me iets van bij dat ik daarmee geeindigd ben bij de vorige blog haha

In de 3e week heb ik mijn handen vol gehad aan de drie Duitse kids (niet aan het Nederlandse meisje), ze zaten supervol energie en hadden hun oren thuis gelaten! De eerste helft van het siblingsprogram doe ik meestal in de Siblingsroom, een eigen ruimte hiervoor. En de tweede helft gaan we meestal iets doen in het Sea Aquarium. Af en toe gingen de kids er gewoon vandoor en trokken ze van correcties weinig aan. Ach ja het zal de leeftijd wel zijn he :P Vond het wel superleuk om de kids dingen te leren over de natuur en alle dieren hier! Mijn eigen kennis hierover is door dit program ook flink gegroeid ondertussen, superleuk om van alles erover te leren! Ik heb met de kids onder andere geverfd, speurtocht gedaan, quiz gedaan, verteld over de Sea Aquarium dieren en het spelen van Uno was ook zeker favoriet. Daarnaast met de kinderen de flamingos geaaid, haaien geaaid en gevoerd (huge), schildpadden gevoerd, roggen gevoerd. Zal bij week 4 wel even wat fotos plaatsen van het Sea Aquarium en de Siblingsroom. Dan weten jullie hoe het er hier een beejte uitziet!

Naast de "gewone sessies" en mijn siblingsprogram waren er nog de teammeetingen en in deze eerste week van de teamperiode waren ook alle 14 familyswims gepland, dus het was aanpoten voor ons! Alle swims waren op woensdag, donderdag en vrijdag, mooi om de familie de ervaring met de dolfijn te zien beleven die de kinderen ook hebben. Pas als je zelf in het water hebt gelegen met de dolfijn, begrijp je hoe het voor een kind is om dat te doen. Ondanks ons drukke schema hebben we hier en daar nog een lekkere duik kunnen nemen in het verkoelende water, heerlijk! Of even gesnorkeld ;)

Donderdagavond heeft Thomas (de foto/video intern) voor ons Braziliaans gekookt op de boot , super lekker! De dolfijn-intern Rowanna was er ook bij en ook nog een oude intern Kathy die hier voor een paar dagen is nu, dus we hadden een terras vol gezelligheid! Het eten was heerlijk, hij kookte rijst met zwarte bonen en sjoe sjoe (of hoe je dat ook schrijft) en salade erbij. Ben geen fan van zwarte bonen maar was echt lekker! En ook gezllig om zo even te zitten met zijn allen. Zoals jullie bij de fotos hebben kunnen zien, moet op vrijdagavond de was weggebracht worden, onze favoriet! haha Die avond nog super gezellig bij Wet&Wild onze (jawel) eerste cocktail gedaan en heerlijk gedanst!

Zaterdag heeft de ene helft van de groep boodschappen gedaan, we moesten wachten tot deze terug waren want dan wilden we met zijn allen naar een strand, bijv. Grote Knip. We hadden super mazzel dat we nog op de boot waren want een van de dolphintrainers van de Academy kwam de boot binnen en vroeg of we zin hadden om met een uurtje een dolphin-swim te doen. Jaaaa natuurlijk willen we dat!!! Supervet!! Ik mocht als eerste een dolphin-backride doen, dan lig je tussen 2 dolfijnen, houd je de dorsal-finnen vast en dan wordt je voortgetrokken, echt gaaf! Daarna nog met Gee Gee en Kayena (de dolfijnen) met de andere 5 interns gedoken met duikbril. Echt superbijzonder om je zo in de wereld van de dolfijn te begeven en ook echt een bijzondere ervaring! De dolfijn duikt gelijk met jou mee naar beneden en blijft naast je zwemmen en maakt dan soms geluidjes of doet zijn ogen dicht. Helaas kon niemand fotos nemen van onze ervaring behalve van de waterfight van Mariska en mij met de dolfijnen. Maar toch een super mooie ervaring en heel bijzonder! Ook omdat we dit keer met zijn 6en samen in het water lagen. Daarna hebben we nog gesnorkeld bij Hemingway (restaurant op 100m hier vandaan), supermooie vissen gezien en mooie fotos kunnen maken.

Een van de famillies van de vorige periode gaf ons als tip om Bugles Caramel te kopen bij de Vreugdenhil (supermarkt), gedaan ondanks dat we wat sceptisch waren, maar ze waren echt super lekker!! En savonds zijn we nog gezellig uit eten geweest bij Hemingway om ons weekend te vieren! Tsja je moet toch wat he haha Prachtige zonsondergang gezien en heerlijk sunset diner @ beach.

Zondag hadden we dan onze eerste tropische regenbui tijdens het ontbijt, dus voor de eerste keer binnen ontbeten. 3 tropische regenbuien gehad in 2 dagen dus dat was wel even wennen, het komt dan echt met bakken uit de lucht hier. We hebben daarom ipv voor het strand voor de struisvogelfarm gekozen en zijn ook nog naar de aloeverafarm geweest. De aloeverafarm was enkel een plantage, daar vond ik niet zoveel aan. Maar de struisvogelfarm daar gingen we op safari in een legerjeep dat vond ik wel gaaf! En je kon ook een vogel op je arm (of hoofd :P) zetten, erg bijzonder om dat te doen met deze dieren. I <3 nature! Aan het eind van de safari mochten we ook de struisvogels voeren, ik heb de spits afgebeten was weer een mooie ervaring! Sommige mensen vonden het doodeng en schreeuwden hard, wat hilarishe taferelen gaf haha Ook hebben we nog samen geluncht op de Ostrichfarm, Bregje en Tim gingen voor de struisvogelburger, ik hoefde niet zo hard. Ze zeiden dat het niet zoveel verschilde van een gewone burger, niets gemist dus! Na de struisvogelfarm zijn we doorgereden naar de Caracasbaai, ons was verteld dat er daar een scheepswrak zou liggen waar je mooi kon snorkelen. Eenmaal daar aangekomen, stonden we op een niet zo heel uitnodigend strand. Niemand wilde echt te water daar, ook ivm ligginng bij rotsen en zee, ik wilde wel gewoon kijken of het wat was, we konden altijd nog terug. Samen met Silke ben ik wezen snorkelen daar. Was erg mooi onder water! Helaas geen scheepswrak gezien. Voordat we te water gingne vroeg ik aan een Nederlandse man die daar ging duiken waar het lag, we moesten achter pier nummer 5 zijn, maar daar vonden we dus niks. Toen we thuis waren hoorden we dat het nog 20 m verder naar achter lag, maar zo helder is het ook niet onder water dat je zo ver kunt kijken. Misschien gaan we nog een keer en zien we het dan wel! Iig mooie middag gehad. Op een halve meter diep zephirs gezien, een soort octopussen, gaaf om deze zo te zien en hoe die zich onder water bewegen. Kan uren in het water liggen en visjes kijken! haha

En dat was dan alweer week 3, de dagen vliegen voorbij!

Tot snel weer en bon noche!

Liefs Inger