ingerincuracao.reismee.nl

Update!

Bon noche!

Ein de lijk weer even internet op de laptop (KLOP KLOP), dus kan ik jullie weer even bijkletsen! Sinterklaas staat alweer te trappelen voor de deur, maar ik neem jullie nog even mee terug naar de tijd rond St. Maarten ;)

Afgelopen periode was een volle, maar leuke periode! De eerste sessie had ik een Nederlands jongetje met Syndroom van Down en de vierde sessie een Nederlands meisje waarvan het gezin vlakbij mij uit Noord-Holland kwam! Het jongentje heb ik veel vooruit zien gaan op het vlak van behaviour, spraak en concentratie. Super om te zien dat zo'n kind dat je in sessie hebt elke dag stapjes vooruit kan maken, soms lijkt het wel een wonder! Het meisje uit de vierde sessie heeft ook mooie vooruitgang geboekt. Het was heerlijk om met haar te werken, haar enthousiasme en opmerkingen daar moest ik altijd weer om lachen :)

Naast mijn 2 sessies die periode moest ik de 2e en 3e sessie nog wacht lopen, dit afgewisseld met fysiobezoeken. Mijn lijf gaf aan dat het even klaar was, het begon in week 3 maar is eigenlijk steeds verder toegenomen. Dus ja dan maar naar de fysio, gelukkig kan dat hier ook gewoon bij een Nederlandse fysio. Op dit moment is het stabiel, dus ik hoop zo lekker de laatste periode door te komen! Tijdens het wacht lopen bij de sessies heb ik soms heerlijk zitten kletsen met ouders waarvan hun kind op dat moment sessie had. Door sommige verhalen kreeg ik nog meer respect en bewondering voor de ouders. Daarnaast soms ook gelachen om de acties die te toeristen uithalen om toch fotos te kunnen maken.

En toen was het raak op de laatste donderdag van die periode..... CHIKUNGUNYA... Het is een virus dat wordt overgebracht door een mug en je kan er goed ziek van worden. Het halve Sea Aquarium lag al op zijn bed met dit rotvirus en ook ik mocht er aan geloven. Wat kan een mens zich beroerd voelen zeg!!! Het begon 's ochtends dat ik wakker werd, echt alle gewrichten die je maar kunt bedenken (van je vingers, rug tot kaken enz) deed allemaal superzeer en kon amper bewegen en staan. Nu weet ik pas hoe reuma patienten zich moeten voelen! Daarnaast kreeg ik flinke koorts en enorme hoofdpijn en heb ik vier dagen te bed gelegen, de hoofdpijn was zo erg dat ik amper mijn ogen open kon doen. Op zondag heb ik uiteindelijk de doc laten komen (ook een hele belevenis) en die heeft me een halve apotheek voorgeschreven. Daarna ging het langzaamaan beter en ben ik dinsdag weer te werk gegaan. Ik had vanaf het begin al rash maar die kwam echt enorm terug die week. Nu kan ik eindelijk weer redelijk normaal functioneren en de rash is gelukkig weg! Al ben ik nog wel veel moe en heb ik nog last van mijn gewrichten. De therapeuten die het ook hebben gehad, zeggen dat ze dat herkennen en dat ze zich (ook) nog bejaard voelen haha Maar gelukkig voel ik me al een stuk beter dan toen :)

Verder die periode hebben we gelukkig ook nog leuke dingen gedaan! Een hoop lol gehad met de gezinnen en ze beter leren kennen tijdens het Happy Hour. Daarnaast naar de intocht van Sinterklaas in Willemstad geweest! Super leuk om zo'n traditie uit je eigen land hier aan de andere kant van de wereld (ook in jouw taal) mee te maken. Al was Sinterklaas natuurlijk wel 1,5 uur te laat zoals dat hoort op de Antillen haha Daarnaast werden er geen liedjes gespeeld zoals in Nederland, maar had je dan wel weer heerlijk swingende pieten met echte Curacaose muziek en trommels! Ach, het heeft allebei wel wat ;) Gelukkig waren bijna alle pieten traditioneel zwart geschminkt. Uiteraard zijn we nog even met een piet op de foto geweest! Daarna nog lekker even geshopt in Willemstad met Mariska. En aan het einde van die middag mocht ik met haar met duikbril te water en de Seaturtles voeren hier bij het Sea Aquarium, maar ook de Sandsharks, de Lemonsharks en de stingrays en ook de stingrays nog aaien. Supervet natuurlijk!!! Ook echt van genoten! :D Verder nog wat mensen Geskyped, met Silke gezeten voor Indonesie, zij gaat binnenkort 2 maanden naar Indonesie en ze wilde graag tips hebben van me. Superleuk en mijn reiskriebels kwamen alweer helemaal terug!! Nog uit eten geweest met Team Crazy. En nog een paar mooie sunsets gezien!

De sfeer op de boat is helaas niet ten goede verandert. De afgelopen periode was deze wat gespannen en waren er irritaties. Dan merk je toch weer hoe lastig het soms kan zijn om met 6 mensen samen te leven. Daarnaast verhuisde een van de interns nog naar een hotel omdat haar ouders er waren en kwam er ook nog een nieuwe intern bij. Er is dus een hoop gebeurd deze periode begrijp je wel als je alles zo leest!

Dan de huidige periode, die is alweer bijna op zijn einde! Echt superleuk, deze periode is de client van mijn werk er waardoor ik op het idee gekomen ben om te solliciteren voor een internship hier!! Heb aangevraagd om met haar te werken en dat mocht natuurlijk toen ze mijn verhaal hoorden. Wat een heerlijke familie!! De ouders had ik nog niet in het echt ontmoet maar het zijn superlieve mensen. Tijdens het happy hour voor de gezinnen heb ik vrijwel de hele tijd met ze gekletst. De ouders wisten niet dat het internship voor mij begonnen was bij hun dochter. Toen ze dat hoorden, vonden ze dat zo bijzonder dat de vader zich gelijk tot de hoofdtherapeut wendde en met haar regelde dat ik bij hoge uitzondering de plaats van zijn vrouw in mocht nemen bij de familyswim... Wauw, echt superlief!!! Zoiets gebeurd hier normaal nooit. Afgelopen vrijdag ben ik dan ook met de vader te water geweest, wat hebben we gelachen!! De dolfijntrainer is een man van rond de 70 en heeft aparte humor, maar kan ook zo grappig zijn. En ook de vader van de client van mijn werk heeft echt humor. Was wel speciaal om zo samen een swim te doen!
Het is erg leuk om met de client te werken, ze laat zoveel zien wat ze in haar mars heeft! In Nederland heb ik niet zoveel mogelijkheden van haar kunnen zien, hier laat ze superveel dingen zien en werkt ze erg goed, gaaf om te zien!! Elke dag is deze sessie weer genieten en ook lachen tijdens de tijd dat de therapeut met haar in het water ligt. Om de dolfijntrainer, de fotograaf en met de ouders die aan de overkant zitten, maar ook de therapeut en de client natuurlijk, het is een mooie combinatie zo alles bij elkaar. Donderdag nog met deze familie en nog 3 families bij elkaar uit eten geweest voor een verjaardag, was erg gezellig en ook weer lang met mijn familie gekletst!

Naast deze familie heb ik nog een familie in de eerste sessie, deze sessie zit ik er meer bij en deze sessie is voor mij ook niet echt leuk. Het meisje kan enkel haar ogen bewegen en dat maakt het lastig om haar reactie op iets op te schrijven. De therapeut doet daarnaast alles zelf en de moeder een verzorger behandelen mij of ik een stoel in de ruimte ben, heel bijzonder. Maarja goed, je kunt niet met alle families zo'n leuke klik hebben als met die hiervoor beschreven he ;) Ik probeer van deze 1e sessie mee te nemen wat ik kan en verder mijn tijd uit te zitten haha

Afgelopen weekend hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan! 2 interns hadden een dolphin dive, daar zijn we wezen kijken. En daarna gingen we dan parasailen!!! Dat was ook weer een mooie ervaring, uitzicht op 200m hoogte was supermooi!! Maar vond het stiekem toch wel een stuk enger dan parachutespringen haha Daarnaast was de zee ruig en moesten we eerst stukken heen en weer varen, we waren al lekker misselijk toen we naar boven mochten haha Boven was het helaas niet veel rustiger maar toch wel genoten hoor!

Op zondag zijn we nog een keer naar de Caracasbaai geweest om op zoek te gaan naar het scheepswrak dat we de vorige keer niet hadden gevonden. De vader van de client van mijn werk had ons precies verteld waar het was en dat het super mooi was en de moeite waard. Het bleek maar 10 m verder te zijn dan vorige keer hahaha maar nu was het water helder en konden we het mooi zien! Mooi wrak en veel vissen er omheen. Daarna gingen we nog naar een souvenirwinkel die de ouders ons hadden aangeraden, even leuke souvenirs gekocht! En vanavond hebben we de afscheidsborrel voor de interns gehad, omdat binnen een week 3 van de Duitse interns naar huis vliegen! En ook al bedankje voor ons natuurlijk ;) haha Dan blijven we voor de laatste periode achter met de drie Nederlandse interns, de nieuwe Duitse intern en van het weekend wordt er nog een Duitse intern "ingevlogen" voor de laatste periode. Het belooft een zware laatste periode te worden, er komen veel families en daarnaast moeten er nog veel andere werkzaamheden gebeuren (einde jaar). Dus nog even genieten deze dagen van de vrijheid die we nog hebben!

Het is alweer bijna kerst !!!! Ik kan het niet laten om te zeggen, heb er zo'n zin in :P (A) haha Had ik eigenlijk al toen ik hier naartoe vloog, maar ssst ;) Van het weekend liep ik met Silke in de supermarkt en toen zeiden we tegen elkaar dat we er wel naar uit keken om weer naar huis te vliegen. Het is supermooi hier en echt een leuke ervaring, maar nu na bijna 12 weken begint het toch wel te kriebelen om weer naar huis te gaan! Behalve dan als ik hoor dat het bij jullie al vriest! BRRRRR haha Hier is het nog 30 graden plus! Zal wel even wennen worden!

Ik ga zo lekker slapen, liefs en tot snel!

Inger

Reacties

Reacties

Dymph

Super stoer dat je bent gaan parasailen, durfal! Geniet nog even van je laatste weekjes en vooral van de warmte. Want het is hier inderdaad koud, en dan echt gewoon koud :P.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!