ingerincuracao.reismee.nl

Week 2

Bon tardi! (Goedenavond ;))

Week 2 is voorbij, ondertussen zitten we alweer in week 3! De dagen vliegen voorbij! Daarom wel weer tijd voor een update.

Deze week hadden we verschillende make-ups en familyswims, waardoor we eigenlijk wel altijd tot half 6 bezig waren! Je merkt dat de band met je "families" sterker wordt naarmate de dagen verstrijken. Steeds even een praatje maken, samen een lolletje hebben, het was een heerlijke week en dan ook erg gezellig!

Van de week werd ik door een therapeut gevraagd om te assisteren bij een introduction swim, dan komt iemand eenmalig voor therapie zeg maar. Dat verloopt dan net zoals normaal (de sessie), al is de kennismaking denk ik iets uitgebreider. Super interessant om mee te maken! Verder tijdens het siblingsprogram nog steeds genoten van de tijd die ik met het meisje van 2,5 mocht doorbrengen! De vrouw die normaal het siblingsprogram doet, heeft me laten zien dat ik ook met de kinderen de grote zeeschildpadden en de haaien mag voeren, superleuk!! Hier dan ook uiteraard even gebruik van gemaakt deze week (A) haha en met het meisje de schildpadden gevoerd. Echt gaaf dat wij privileges krijgen hier! Tijdens het program komende 2 weken kan ik ook met de kinderen andere dingen doen die normaal niet mogen, zoals de flamingos aaien, allemaal een zeeleeuwenkus enzovoorts. Verder nog van een van de dolfijnen een "speed run" gezien, dan gaat de dolfijn op zn hardst vlak door het water echt zo super vet!! Heb een van de families gevraagd of ze het filmpje daarvan konden sturen, hoop dat ze dat doen! Naast dit alles moesten we ook nog tweemaal voor het office van het CDTC wat dingen halen, we hebben echt 2x 2 uur rondgereden het was echt een drama... Het was superheet en we moesten naar 5 winkels ergens op Curacao, niet te vinden op de kaart en we reden maar rond ook al hadden we hier en daar gevraagd. Dit gaan we bespreken met de interncoordinator want we hebben niet het gevoel dat dit onze taak is, er is immers een officeintern die precies weet waar alles is! En wij houden er alleen maar frustraties aan over :P

Toen was het alweer de laatste therapiedag van de periode! We hebben geprobeerd de therapie iets los te laten en er een fun dag voor de kinderen van te maken. Zo heb ik in de eerste sessie gesnorkeld vlakbij het CDTC met de jongen en de therapeut, dit sloot toevallig ook aan bij de doelen van de jongen. De derde sessie was het meisje jarig en hebben we dit heerlijk gevierd met slingers, hoedjes en een echte Curacaose (superzoete) taart! (uiteraard met kaarsjes haha). Deze dag moesten we telkens aan het eind van een sessie afscheid nemen van een familie. Het was best raar om afscheid van elkaar te nemen want je bouwt toch wel een band op in 2 weken en de familie is natuurlijk ook nauw betrokken bij de therapie. Zowel de families van de therapiesessies als de familie van het meisje van het siblingsprogram waren geweldige families! Warm, enthousiast, open, gezellig, betrokken en ook geinteresseerd! Gek om van deze mensen afscheid te nemen. Kreeg van elke familie een cadeautje, echt superlief!!! Een van de moeders moest zelfs huilen toen ik haar een knuffel gaf om haar te bedanken voor het cadeau! Zo puur, en daarom ook zo'n mooi moment...

Verder is het met de andere interns nog steeds erg gezellig! We ontbijten, lunchen en koken samen. Van de week even op het strand gelegen met Silke en naar de sterren gekeken, ze hebben hier een prachtige sterrenhemel! En dan liggend op het strand bij het ruisen van de zee daar naar kijken, dat is geweldig. Donderdag kon ik met Lisa na werk voor het eerst even een uurtje naar het strand omdat we 4e sessie niks hadden, heerlijk!! Je kijkt er echt naar uit om na werk even een duik te kunnen nemen.

Zaterdagochtend is onze uitslaapochtend en jawel tot 7.30 lukt het me haha Dan zo goed als traditiegetrouw (2x iets doen is al traditie toch? (A)) samen (met Lisa en Silke) uitgebreid ontbeten om 10.00 en daarna even naar Willemstad gereden. Op de heenweg gestopt bij een gasstation en voor de eerste keer voelden we ons echt onveillig. Ik stond met Silke bij de ATM en toen stopte er achter ons een auto waar drie (donkere) mannen uitstapten. Ze keken op een bepaalde manier, we hadden er geen lekker gevoel bij. Ook het tankstation gaf geen open indruk, er zaten cassieres achter dik glas en tralies en je kon het geld door een laatje naar binnen schuiven. Ook nog eerst betalen en dan tanken. Dit alles is heel anders dan ik gewend ben bij de Avia! In de stad even wat dingetjes gekocht en toen nog boodschappen gedaan.

's Middags zouden de 2 Nederlandse internmeiden Bregje en Mariska aankomen om half 2, maar die hadden 3 uur vertraging. Dat was voor ons een geluk bij (hun) ongeluk want van de Dolphin Academy (zit ook hier net als Sea Aquarium buren van CDTC) hadden ze ons gevraagd of we deel wilden nemen aan photoshoot van een dolphinencounter for promotional activities. Natuurlijk willen wij deelnemen daaraan, dat hoef je ons eigenlijk niet te vragen! haha Ik mocht een dolfijn optillen en vinnen vasthouden (dolfijn is naar je toe gedraaid) en een dolfijn "aaien" tijdens de shoot, superleuk! We proberen of we de fotos ervan kunnen krijgen, als ik die heb dan zet ik ze hier op de site. Ondanks dat dit veel geforceerder voelde dan de dolphin swim, bliljft het toch bijzonder om bij een dolfijn in het water te zijn. Nog even ter info: bij een encounter sta je op een platform in het water en bij een dolphin swim ga je ook echt te water en dus zwemmen met de dolfijn. Daarna met Lisa hier over de boulevard gewandeld en een paar shops gekeken terwijl Tim en Silke de meiden van het vliegveld haalden. 's Avonds lekker met ze gekletst, super leuk dat ze er nu zijn!

Zondag hebben we samen ontbeten en ben ik met de Nederlandse meiden mee geweest boodschappen doen omdat ze nog niet wisten waar alles zit hier en ze wel dingen nodig hadden omdat we echt alleen in het weekend boodschappen kunnen doen. 's Middags hebben we hier vlakbij gesnorkeld met zn 6en. Wauw het was echt supermooi!!!! Echt genieten, die prachtige natuur hier! En uiteraard worden de onderwatercameras goed uitgeprobeerd en hebben we al veel hilarische snorkelfotos en onderwaterselfies en onzies, al zijn die niet allemaal geschikt om hier te plaatsen! haha 's avonds nog uit eten geweest met zn allen en een externe intern van het CDTC bij de Mexicaan, een mooie afsluiter van de dag!

Vandaag was het alweer crazy monday! Op crazy monday beginnen we 7.15 ivm intake eerste sessie. Vandaag had ik eerste en derde sessie siblingsprogram, in beide sessies 1 Duits jongentje. Was een mooie uitdaging maar heb toch met beide 2 uur Duits kunnen kletsen! 1 Nederlands meisje van de 3e sessie naar de 1e sessie kunnen verplaatsen voor het program en er is nog een duitse jongen die morgen in de eerste sessie komt. Dus nu 3 kinderen in de eerste sessie en 1 in de 3e! Hopelijk krijg ik het voor elkaar dat ze allemaal in de eerste sessie komen, dat is voor de kinderen veel leuker! De tweede sessie had ik een therapiesessie, wauw wat een geweldige familie! Stralend en vol energie en ze waren heel actief met hun kind bezig op alle vlakken, super om te zien! De crazy monday zelfs nog een uurtje naar het strand geweest met de meiden dus zo crazy was deze nog niet ;) we werden vóór het strand gevraagd voor een dolphin-encounter, maar de dolfijn had tijdens deze makeup nog steeds geen zin dus ze vragen ons van de week nog een keer. Echt super gaaf dat we hier al deze kansen krijgen!

Zo zijn jullie wel weer even up to date!

Liefs en tot snel! XX Inger

Dymph