ingerincuracao.reismee.nl

Week 5 & 6

Bon noche!


Alweer halverwege week 7, tijd voor een update! :)

De afgelopen periode (2 weken) was voor mij een relatief zware periode. Ik kreeg de Franse familie, zoals ik gevraagd had (A) Maar de familie bleek anders als verwacht. Ik had er super zin in om met ze te werken, maar ze bleken in de praktijk nogal wat eisen te hebben en niet zo communicatief te zijn ingesteld naar mij. Ze praatten bijvoorbeeld gewoon over mij waar ik bij was (terwijl ik alles kon verstaan) en ze probeerden enkele Engelse woorden tegen me te praten, terwijl ik gewoon Frans verstond. Ze waren ook de hele tijd all over the place tussen ons en het kind, overal bij, wat niet echt bevorderend was voor de therapie. Toch was het wel heerlijk om die taaluitdaging te hebben, om alles te verstaan en mezelf duidelijk te maken! De transfers met het kind waren pittig, ze was meer dan 40 kilo en heb het echt wel aan mn lijf gemerkt. Ben blij dat ik normaliter in Nederland met tilliften kan werken! Het werken met het andere kind dat ik in die periode had, was ook best intensief. Dit kind had een vrij complexe hulpvraag, het was voor ons daardoor zowel lichamelijk als psychisch intensief. Ondanks de vele moeilijke momenten die ik in deze 2 weken heb gehad tijdens of na het werken met deze kinderen, heb ik ook verschillende mooie momenten met de kinderen gehad, wat je toch weer laat beseffen waar je het allemaal voor doet!

De kinderen heb ik beide tijdens de periode vooruit zien gaan op verschillende vlakken, wat toch ook erg mooi blijft! Het afscheid met de 2e familie was warmer dan met de Franse familie, ik had met de 2e familie ook meer een klik. Kreeg bij afscheid nog een cadeautje, superlief!! En van de Franse familie kreeg ik zelfs nog 50 dollar voor de goede zorgen en omdat ik zo aardig was, superlief maar wel onverwacht. Naast de 2 pittige sessies die ik elke dag had, werd ook nog van ons verwacht dat we in de sessies die we vrij hadden, "wacht" gingen lopen. Er zijn namelijk 3 verschillende pools met doks waar de kinderen therapie kunnen hebben, van 1 pool heb ik al een foto geupload, van de andere pools zal ik even een foto uploaden. Toeristen kunnen boven langslopen en kijken bij de sessies en maken dan fotos, terwijl er bordjes hangen met geen fotos. Onze taak is dan om daar rond te lopen en tegen de toeristen te zeggen dat er geen fotos gemaakt mogen worden. Wij vinden als interns dat het niet onze taak is, we zijn hier om iets te leren, niet om security guard te spelen. Dit hebben we al meermaals aangegeven en er wordt gezegd dat er snel nieuwe grote borden komen. Maar in december wordt de pool waarvoor we wacht moeten lopen bij de Dolphin Academy getrokken voor shows, dus ik denk eigenlijk gewoon dat we dikke pech hebben en gewoon lekker rondjes kunnen blijven lopen. Het intern zijn heeft hele mooie dingen maar ook echt weer het feit dat je niks te zeggen hebt en dat je gewoon maar doet wat je opgedragen wordt. De afgelopen tijd stond me dat soms wel een beetje tegen :P Maar goed, wacht lopen dus 2x per dag dik een uur. Soms gelukkig wel een praatje kunnen maken met de gezinnen die daar zaten, dat maakt het dan wel weer heel leuk! En maar gewoon proberen te genieten van de sessies die er waren, om er toch wat positiefs van te maken.

Naast de sessies en het wacht lopen, waren er ook nog family swims, genoeg te doen dus! We hebben ons zeker niet verveeld deze periode.

Tijdens de afgelopen 2 weken hebben we ook nog een boel leuke dingen gedaan! De eerste week ervan was Lisa jarig, toen zijn we heerlijk uit eten geweest bij het Indisch restaurant hier op de boulevard. Daarna hebben we haar op de boat nog onze zelfgemaakte cheesecake gegeven en mocht ze de kaarsjes uitblazen. De borrel die ze van ons kreeg, hebben we met zijn allen gedeeld en gezellig gekletst en taart gegeten. Verder waren pap en mam er in week 5, dus geprobeerd zoveel mogelijk momenten vrij te maken!
Het weekend dat ze aankwamen op stap geweest en verder nog bij hun gegeten, uit eten geweest en pannekoeken voor ze gemaakt hier op de boot! Tussen werk door nog 20 min met ze kunnen snorkelen hier vlakbij, superleuk! alleen wel erg jammer dat het niet langer kon! Was superleuk dat ze er waren en om ze alles hier te laten zien :)

In het weekend na week 5 hebben we Tim, Bregje en Mariska in Willemstad gedropt (zij waren daar nog niet geweest en wilden er graag heen) en ben ik met Silke en Lisa naar de Jan Thiel Bay gereden om te snorkelen en relaxen op het strand. Daarna zijn we teruggereden naar de boat om op te frissen en zijn we naar Willemstad gereden waar we met de rest hadden afgesproken om te gaan eten. Het restaurant was echt een drama, paar keer verkeerde bestelling opgenomen, bestelling moest gewijzigd worden na 20 min omdat ze helemaal geen kip hadden, na 1.10 uur kwamen ze melden dat ze voor 3 personen niet konden maken. Na 1.15 zijn we heen gelopen om te vragen hoe lang het nog ging duren omdat we super honger hadden. Na 1,5 uur kwam het dan uiteindelijk en het was gewoon echt niet te eten. We waren helemaal klaar ermee! We hebben aangegeven dat we niet gingen betalen voor het eten. Uiteindelijk de drankjes en deel eten toch moeten betalen. Toen zijn we naar de Subway gelopen en dat was toch lekker!! Wat kan iets toch lekker smaken als je honger hebt haha Maar het valt me echt op hier in Curacao hoeveel mensen onvriendelijk zijn. Ik had echt verwacht dat de mensen een stuk vriendelijker zouden zijn. Maar in winkels supermarkten gasstation laundry enz kijken ze je amper aan en hallo kan er al helemaal niet af, echt bizar.... Dan mis je toch wel de vriendelijkheid en het elkaar groeten in Nederland! De duitse interns zeggen ook dat het hen opvalt hoe onvriendelijk de mensen hier zijn. Die zondag zijn we hier nog van de brug gesprongen (nog aantal blauwe plekken leverde dat op, bij Silke 1 van 10 cm doorsnee) en lekker gezwommen. Verder nog heerlijk met zijn allen naar Kokomo Beach geweest! Even lekker niks!

Week 6 begon met een slechte dag, tussen de sessies door veel regen en onweer. 3 nachten lang heeft het echt tropisch geregend, wat resulteerde in wat pannen (lees 4) in mijn kamer want mijn kamer in de boot bleek toch niet zo waterdicht als gedacht... Ook had ik al 2 weken lang elke week 2x een grote kakkerlak in m'n kamer, niet leuk!! Hier zeiden ze dat het normaal was want die beesten leefden hier maar die maandagochtend vond ik er serieus een onder mijn klamboe in mijn bed naast mijn been toen ik wakker werd, kicking and alive, dat was echt de grens voor mij! Gat ver dam me echt waar, in mn bed dat kan echt niet hoor. Die vrijdag waren ze al geweest van de ongediertebestrijding en hadden ze in mn kamer gespoten maar blijkbaar mocht het niet baten. Die dinsdag heeft een van de onderhoudsmedewerkers hier een gasbom in mn kamer geplaatst. Toch mn hele kamer maar ontruimd want geen idee wat voor troep er uit die bom kwam. Het heeft goed gewerkt want heb nu een week (KLOP KLOP) geen kakkerlak gevonden. Mn buurman wel (A) haha Das goed teken, dan zijn ze naar hem gevlucht ghehe

Die week zijn we nog heerlijk 2x dessert wezen eten bij de Hemingway, lees: chocolate brownie met ijs en caramelsaus <3 Echt heerlijk, hebben onszelf even getrakteerd want we hadden het nodig in deze periode, die was zwaar voor ieder van ons! Verder nog afgelopen vrijdag een BBQ bijgewoond die de owner van de hele toko hier (Sea Aquarium, Dolphin Academy, CDTC) gaf, 10 min van tevoren hoorden we dat we ook invited waren. Er waren echt veel mensen, zijn even kort geweest en gezellig gekletst. Maar na werk zijn we meestal nog steeds bekaf dus zijn weer op tijd teruggekeerd. Het werk is echt wel zwaar, had niet gedacht dat het zo pittig zou zijn. Iedereen zegt je werkt op Curacao, mooi weer, blabla maar het is echt buffelen! Kijk elke week echt wel uit naar het weekend, even lekker niks doen en me-time! Begrijp me niet verkeerd, het is een voorrecht dat ik dit mag doen maar na een week buffelen kan je dan ook even genieten ;) Is nog superleuk met zn allen op een boot wonen, maar eigenlijk ben je altijd met iedereen de hele dag, tijdens werk eten en daarna ook. En soms is het dan zo heerlijk om even tijd voor jezelf te hebben! Zo heeft elk mooie ding ook zn minder mooie kant toch ;) Wel merk je nu pas wat er bij komt kijken om "op jezelf" te wonen, maar op zich gaat alles tot nog toe wel goed! Het is stiekem fijn om de huishoudelijke taken met de rest te kunnen delen, zodat je niet elke dag alles hoeft te doen, maar veel gaat ook vanzelf!

Even kijken, wat moet ik nog vertellen... Oja afgelopen weekend! Zaterdag zijn we met zn allen naar de Blue Room geweest, een soort onderwatergrot waar je super mooi de weerkaatsing van het zonlicht in de zee kan zien waardoor het onwijs blauw is daarbinnen (foto volgt ;)). Daarna zijn we gedropt op Playa Negra, een zwart stenen strand, waar we een uur kregen om te snorkelen en hebben daar ook gesnorkeld bij een scheepswrak. Dat lag echt wel diep maar wel leuk om te doen! Toen zijn we nog doorgereden naar een super mooi strand, Grote Knip! Het water was echt adembenemend blauw daar!! Daar nog gesnorkeld en lekker even gezond! Tijdens het snorkelen werden we nog gestalkt door een vis, als je daar zwom kwam hij constant vlak voor je duikbril en camera zwemmen en ook als je met je arm of been hem probeerde weg te jagen, kwam hij met dezelfde vaart weer terug (foto volgt). Zondag was er hier vlakbij een marathon, waardoor alle wegen gesloten waren, daardoor werden we eigenlijk gedwongen om op locatie te blijven. Lekker relaxte dag gehad, geskyped met thuisfront, wasje gedaan. Smiddags zijn we nog wezen snorkelen bij het reef en savonds hadden de vriendinnen van Mariska die over waren pannekoeken voor ons allemaal gebakken. Super lekker en erg gezellig gezeten! Daarna nog heerlijk een cocktail gedaan bij de Wet & Wild om het weekend af te sluiten. Daar was een jongentje van 7 ofzo die kon echt onwijs dansen. Hij stond op de dansvloer tegenover de Curacaose jongens met de soepele heupen die dansten, hebben zo gelachen! Later ging zijn vader ook nog de dansvloer op, was wel duidelijk van wie hij de moves had hahahaha En dat was alweer een therapieperiode!

Zaterdag gaan we naar Klein Curacao en zondag mag ik te water met Kanoa (mijn favo therapiedolfijn)!!!!!!! :D:D:D Dus nu al super zin in het weekend begrijp je wel ;)

Als ik tijd heb upload ik nog even wat foto's!

Liefs en tot snel, Inger

Reacties

Reacties

hennie

hoi meis wat machtig om te lezen en dat je paps en mams bij je waren
ze zien nog wat van de wereld met zo,n ondernemende dochter
have fun knuf hennie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!