ingerincuracao.reismee.nl

Week 7 en 8!

Hallo allemaal,

De reiswebsite doet het weer, tijd voor een feestje en dus ook een verhaal!! Inmiddels zijn er al een aantal weken verstreken sinds het laatste verhaal, er valt dus een hoop te vertellen! Gelukkig heb ik mijn reisdagboek bijgehouden, dan valt nog te achterhalen wanneer ik wat heb gedaan want er gebeurt zoveel hier! haha

De afgelopen periode (week 7 en 8) heb ik drie sessies achter elkaar gehad. Hard werken maar wel super leuk om zoveel mee te kunnen kijken en te leren natuurlijk! In week 7 heb ik de kinderen leren kennen, allemaal Duitse kinderen overigens. Met het kind van de eerste sessie had ik toen ik hem leerde kennen niet echt een klik, hij schreeuwde veel en hard, smeerde veel speeksel en leefde een beetje in zijn eigen wereld. Voor mij was het moeilijk om contact met hem te krijgen. Toch merkkte ik aan het einde van de 2 weken wel dat we een band hadden opgebouwd en dat hij mij op zijn eigen manier opzocht en dingen vroeg, mooi om te zien! Deze jongen heeft super vooruitgang geboekt tijdens de therapie. Veel aan zijn mondmotoriek gewerkt, maar ook aan sensorische integratie (lichaamsbesef) op verschillende manieren. Daarnaast ook nog aan behaviour, bij bijna alle kinderen komt dit wel om de hoek kijken en kan je op dat vlak aardig veel bereiken in 2 weken! De jongen deed het super in de therapie zoals ik al zei, hij ging van hard en veel schreeuwen naar kalm en rustig, geweldig om te zien! Ook heerlijk om te zien hoe hij genoot in het water met de dolfijn en tijdens de sensorische integratie. Iets wat alleen minder was tijdens de sessie met deze jongen, was dat hij bij aanvang om 8 uur sochtends een volle poepluier had en na de watertijd weer, een goed begin van de dag :P haha Zijn ouders hebben mij en nog 3 interns (hij kwam met zijn zusje therapie volgen) uitgenodigd voor een bbq bij het hotel hier aan de overkant. Superlief! Gezellig gezeten en heerlijk gegeten! Want ja, Duitse mensen weten toch echt wel wat lekker eten is heb ik gemerkt (bij de bbq iig).

In de 2e sessie tijdens die periode had ik therapie met een Duits meisje. Met haar hebben we veel gewerkt aan fysiotherapeutische doelen en mouth motorics. Mooi om ook op dat gebied kennis op te doen! Ook dat meisje is super vooruit gegaan in de 2 weken therapie, het is zo mooi wat je in twee weken met een kind kunt bereiken hier! En super om ervaring op alle vlakken op te doen, dat kan ik mooi meenemen naar Nederland! De ouders van dit meisje waren trouwens ook hartelijk, en bij het afscheid vloeiden dan ook tranen.

In de 3e sessie had ik de eerste week 1 kind, dat kwam voor 1 week therapie. Een superschattig Duits jongentje met een hele lieve warme familie! Een van de leukste families die ik heb mogen meemaken hier. Ook dit jongentje maakte mooie vooruitgang!!

En wat vliegt de tijd dan weer voorbij! De tweede week zou ik in de 3e sessie nog een Nederlands kind hebben maar ik heb geruild met een andere intern omdat ik zoveel last had van mijn rug en met dat kind moest veel getild worden, dus dat ging hem niet worden voor mij! Toen wacht gelopen bij die pool en evengoed de sessie mee kunnen kijken, mooi om te zien! En als je daarboven zit dan besef je pas eigenlijk weer wat we hier allemaal doen en hoe mooi het is... Deze periode trouwens een fijne samenwerking gehad met de therapeuten en veel geleerd, maar ook veel gelachen!

Wat ik naast werk nog heb gedaan deze periode, eens kijken.. Wat souvenirs gekocht en af en toe ga ik met Team Crazy (Silke, Lisa en moi) heerlijk een dessert eten bij de Hemingway, zoals een heerlijke brownie, of een brownie (A) haha Vrijdagavond van week 7 gingen Lisa en Silke een spritzergame doen zoals ze dat zelf noemden. Ze zaten tegenover elkaar op het balkon, deden hun mond vol met spa rood, lieten Tim moppen oplezen en dan proestten ze de spa rood over elkaar uit bij een goede mop. Hilarisch om toe te kijken, leek me zelf niet zo lekker om te doen :P Maar heerlijk gelachen! Die zaterdag zijn we naar Klein Curacao geweest, wauw wat was dat mooi!! Onderweg veel vliegende vissen gezien, nu ontdekt dat ze niet een klein stukje vliegen maar een heel stuk kunnen vliegen, supervet om te zien!! Klein Curacao was echt een bountyeiland, wit strand, helblauwe zee, wauw... Maar dat hebben jullie vast al gezien op de fotos ;) haha Over het eiland gelopen naar de lighthouse en het shipwreck (mooi om te zien!) en toen natuurlijk te water om te snorkelen en op zoek naar seaturtles!!!! Iets van 6/7 schildpadden gezien en ermee gezwommen, zo gaaf!!!! Kon er echt uren naar kijken naar zon dier, kan onwijs genieten van de natuur. Uiteraard ook nog wat fotos van ze gemaakt. Op de terugweg zette de katamaran de zeilen bij en gingen we een stuk zeilend terug, gaaf om ook dat mee te maken! De zon was trouwens superfel, had 8x factor 50 gesmeerd maar voelde dat ik nog steeds aan het verbranden was :O sAvonds lekker uit eten geweest met Silke en Lisa, omdat we geen zin meer hadden om te koken!

Die zondag mocht ik mijn 2e en laatste CDTC dolphin-swim doen, met Kanoa!!!! Kanoa is mijn favoriete dolfijn hier en nu mocht ik met hem te water, ik had er zon zin in stond zowat te springen haha Okee ik stond te springen (A) Met hem gedoken met duikbril op, zo bijzonder! Onder water is het met een dolfijn nog veel mooier dan boven water. Dan zijn ze in hun eigen wereld, zwemmen ze met je mee en kijken ze je constant aan, echt te gaaf! Van de dolfijntrainer mocht ik haar GOPRO lenen tijdens de dolphin swim, dus heeft iemand mooie fotos kunnen maken terwijl ik met Kanoa ging duiken, super!

Week 8 zijn we met de sunsetboat meegeweest! Supermooie sunset gezien maar wel mn zonnebril op sterkte verloren toen, dat was echt flink balen... Die woensdagaaf naar Zanzibar geweest met Bregje Mariska en Tim om een cocktail te doen. We lagen op een strandbedje aan de zee en het onweerde echt onwijs, de hele hemel werd verlicht, het is het mooiste onweer dat ik ooit heb gezien! Flitsen over de hele hemel, en daar naar kijken terwijl je op je ligbedje aan een cocktail sipt met livemuziek op de achtergrond, zo bijzonder! De gebroeders Ko waren die week nog bij de Hemingway, ze hebben een flink feestje gebouwd met een hoop Nederlandse muziek! Heerlijk om bijvoorbeeld Guus Meeuwis weer even te horen aan de andere kant van de wereld met zijn liedje Brabant.

Zaterdag van week 8 zijn we naar de Boka's gegaan, dat zijn uithollingen in de rotsen helemaal aan de westkant van het eiland, waar water tegen de rotsen spat. Supergaaf om te zien! Was nog een flinke wandeling door een soort maanlandschap om er te komen maar het was het waard. Boka Pistol was het mooist, daar schiet het water meters omhoog! (fotos volgen). Daarna zijn we naar Playa Kalki geweest, daar hebben we lekker gesnorkeld, gezwommen en op het strand gelegen. En die zondag zijn we nog naar een dolfijnenshow met de CDTC-dolfijnen geweest, leuk om te zien!! En savonds uit eten met de hele groep en Rowanna (dolphin intern) en Thomas (fotointern), ter ere van Thomas zijn verjaardag. Heerlijk kipkapsalon gegeten, omg wat was dat lekker :P Een paar anderen zaten aan de sushi, heb het geprobeerd maar is niet mijn ding heb ik ontdekt!

Zo, dit was even een samenvatting van week 7 en 8, dan weten jullie wat ik heb uitgespookt in de tussentijd! Er komt snel weer een nieuw verhaal! Het internet moet je hier aanfietsen op dit moment, in 1 uur upload het 1 foto dus de fotos houden jullie nog even tegoed...

Tot snel!


Liefs, Inger

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!